13 Şubat 2010 Cumartesi

Yazmak Üzerine

Yazmak, sözcüksel bir serüvendir. Önce harfler, sonra kelimeler, sonra tümceler birbiri ardına dizilir, bir lokomotif gibi. Senin kaleminden çıkmış, senin düşüncelerini yansıtan şeylerdir. Bir nevi hayata bakış açın. Annelik duygusu…Evet, annelik duygusuna benzer aslında. Tıpkı annelikteki gibi bir şeyler kazandırırsın hayata. Tek fark; soyut olması.

Aslında neyi neden yazdığınız o kadar da önem taşımaz. Yazmak demek illa ki bir roman, öykü makale vb. şeyler yazmak değildir ki. Hayatınız hakkındaki düşünceleriniz yazın, sadece siz okuyun, isterseniz herkese okutun.

Peki neden yazmalı ? Bence kalemle kağıdın arasındaki büyüyü keşfetmek için yazmalı, dilinin ucuna gelse de söyleyemeyeceğin şeyleri bir çırpıda kusmak için yazmalı, var olmak için yazmalı, insanlara bir şeyler öğretmek yahut dudaklarında bir tebessüm bırakmak için yazmalı, yazma aşkı için yazmalı, neyi neden yazdığını bilmeden yazmalı.

Yazmanın en sevdiğim yanı, beni bu somut gerçeklerden çıkarıp soyut hayatın varlığına atmasıdır. Kalem elimde, kağıt önümde, keşfedilmeyi bekleyen düşünceler kafamda. Düşünceler kurtulmak istiyor beynimden, beynim komut veriyor elime, sonra başlıyor kalem konuşmaya. Artık özgürüm. Ben istediğim şeyi, istediğim bir biçimde, farklı yollarla, sıra dışı veya çok ‘bayağı’ anlatabilirim, kim karışır ki ?

Kelimeler…Sizleri çok seviyorum. Çok garip bir özelliğinizi keşfettim: hem şekilden şekle girebiliyorsunuz hem de bunu yaparken bizi de şekilden şekle sokabiliyorsunuz.

Sizi yaratmak bizim elimizde, bizi değiştirmek sizin.

5 yorum:

  1. dostum bu seferki çok iyi.Pragraflar içinde kendimi kaybettim resmen.Bence su ana kadarki en iyisi bu oldu. HAKAN

    YanıtlaSil
  2. Evet oldukça iyi;
    özellikle ''peki neden yazmalı'' diye başlayan bölüm insanları teşvik ediyor,kışkırtıyor.Hani bazı insanların içinde birşeyler karalamak,içini dökmek arzusu vardır ya;işte bu yazı bence o kişileri etkileyecektir.
    Devam dostum;yılmadan yorulmadan bıkmadan devam

    YanıtlaSil
  3. vay beee süper yazmayı en iyi anlatan sözler bunlar bence...

    YanıtlaSil
  4. gerçekten de okurken zevk aldım harika olmuş

    YanıtlaSil
  5. gerçekten güzel olmus... tebrikler...

    YanıtlaSil